Tradiția rămâne tradiție

A devenit deja o tradiție, ca de 1 ianurie să facem o baie în apele reci ale oceanului. În multe țări europene, există un asemenea obicei, de a se scălda în mare, ocean, sau lac, în prima zi a noului an. Noi fiind în Algarve, la sud-ul Portugaliei, nu am putut rata această ocazie.
Dacă anii trecuți mergeam la renumita plajă ”Praia da Rocha” din orașul Portimao, de această dată, la invitația finilor, am mers în localitatea din apropiere Ferragudo, care la fel are o plajă minunată și unde tradițional, în ziua de 1 ianuarie, se adună sute de voluntari, dornici de testa apa rece a oceanului. Apropo, aici apa nici vara nu este super caldă, dar iarna e și mai rece (+10 grade Celsius). 
An de an, evenimentul este foarte bine organizat. Doritorii, din timp se înregistrează pentru a participa la această acțiune. Iar siguranța evenimentului este asigurată de către salvatori, pompieri, medici, reprezentanți ai ordinii publice. 
Recunosc, în acest an nu am riscat să înot, chiar dacă afară timpul era perfect, soarele te ardea bine, iar vântul nu te dădea jos din picioare. Prea tare am înghețat în urmă cu doi ani și nu am dorit să repet experiența. Eu totuși prefer ca apa mării să fie caldă ca laptele. Cu apa rece ca gheața nu mă împac deloc, am impresia că fac stop cardiac. În schimb soțul meu Maxim și finul portughez Helder, cu plăcere s-au bălăcit în ocean. Au revenit la mal tremurând, cu pielea de găină, cu picioarele și mâinile roșii de la frig, dar extrem de entuziasmați. 
Eu, cu fina Tatiana, și cu copiii am preferat să urmărim de la mal evenimentul și să așteptăm băieții noștri cu ceva bun. Le-am pregătit, deja tradițional, un izvar care, fiind foarte fierbinte, i-a încălzit imediat. 
Și în acest an, organizatorii au pregătit pentru participanții la eveniment câte un tricou și un pahar cu cacao caldă. 
O acțiune interesantă, amuzantă, devenită între timp o frumoasă tradiție. 
 
 
La mulți ani! Și un 2020 cât mai sănătos vă doresc. 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cafeaua din Portugalia

Pește, fructe de mare și alte vietăți comestibile din Portugalia

Deserturi portugheze