Bucate de alternativă

S-au terminat în sfârșit sărbătorile și odată cu ele s-au terminat și mesele copioase. Acum putem opta pentru bucate mai sănătoase, mai lejere și mai diferite. În aceste câteva zile am preparat diferite feluri de mâncare, care mi-au părut interesante, ușor de preparat și care nu suprasolicită stomacul. Cel puțin, eu nu am simțit nici un disconfort. În cazul în care sunteți în căutare de idei culinare, iată câteva din ele: 
Începem de la ceva foarte simplu pentru mic dejun. Dacă în zilele de sărbătoare ne puteam permite să mâncăm dimineața și salată cu maioneză, salam cu pârjoale ș.a., acum putem opta pentru ceva foarte și foarte lejer. Eu am ales să mănânc un toast, un ou fiert și câteva felii de castravete. Probabil nu este necesar să descriu cum am preparat totul :) Drept băutură caldă ar fi preferabil un ceai verde cu o felie de lămâie, dar pentru mine, dimineața nu începe dacă nu beau o cafea. Așa că, decizia în privința băuturii vă aparține. 
La prânz îmi doream o supă, dar mai diferită. Navigând pe net, am găsit o rețetă ce mi-a plăcut. ”Ramen Soup” - este o specialitate japoneză, ce presupune alăturarea a diferite ingrediente, uneori pui, alteori porc sau pește, într-o supă de legume și carne, lângă tăițeii chinezești. Nu voi oferi prea multe detalii despre toți pașii în pregătirea acestei supe. În internet găsiți sute de rețete și le puteți pregăti după bunul plac. Eu am făcut această supă foarte rapid. 
Am fiert un bulion din piept de găină, adăugând diverse condimente și sosuri care îmi plac. Aparte am sotat legumele (le puteți alege în dependență de preferințele voastre) ciupercile și am fiert câteva ouă. Aveam tăiței gata preparați, care i-am aranjat în boluri aparte. A urmat carnea tăiată cubulețe (acel piept de pui din care am făcut supa) și legumlele sotate. Am turnat în farfurii bulionul. Iar peste toată această compoziție am așezat câte jumătate de ou fiert, verdeață și un pic de semințe de susan și in. A fost super bună și total diferită această supă.
Dacă această masă nu a fost tocmai calorică pentru d-voastră și simțiți nevoia de a mânca ceva, vă recomand să încercați un smoothie. Specialiștii susțin, că o asemenea băutură este ușor de digerat, reduce pofta de mâncare, se prepară rapid și poate fi consumată în orice perioadă a anului. Eu am pregătit un smoothie, cam din ceea ce am găsit în casă: o banană, un morcov, un măr, o portocală și un iaurt Activia. 
Mărul, morcovul și banana le-am tăiat. Din portocală am stors sucul. Pe rând am introdus ingredientele în robotul de bucătărie. La final am adăugat iaurt Activia. 
A ieșit o băutură foarte consistentă și gustoasă. 
Pentru cină vă propun două variante. Prima fiind mai ușoară pentru digerare și mai potrivită pentru femei. ”Poke Salad” - face parte din bucătăria hawaiană. Nu este altceva decât o simplă salată de pește crud, sau produse de mare, la care se adaugă cele mai diferite ingrediente, condimente și cereale. Eu am exclus totuși peștele crud și am optat pentru creveți fierți. Pentru început, am fiert orezul și l-am aranjat într-o farfurie. Deasupra am adăugat un pic de sos (sare, piper, usturoi, ulei de măsline, sos de soia). Ulterior, am pus deasupra morcovul tăiat, țelina, porumbul, roșiile cherry, ghimbir marinat, creveții gata preparați, frunze de salată și diverse semințe (susan, in, floarea-soarelui, dovleac). În cateva minute salata a fost gata. 
Cea de-a doua variantă pentru cină necesită ceva mai mult timp pentru pregătire și este mai sățioasă. Este vorba de ghiveci de legume și copănele de pui în sos Bechamel
Pentru a prepara un ghiveci de legume luați ingredientele pe care le preferați, sau ce aveți în casă la moment. Eu am optat pentru: ardei, morcov, broccoli, vânătă, cartof dulce și roșii. Am tăiat totul cubulețe, am adăugat după gust sare, piper, un pic de paprika. 
A urmat un pic de ulei de măsline, după care am amestecat bine toate legumele. 
Ingredientele le-am așezat într-o oală de lut. Iar deasupra am mai adăugat niște roșii tăiate cubulețe, pentru ca ghiveciul să nu fie prea uscat. 
 
 
45 de minute la cuptor (180 de grade) și ghiveciul a fost gata. Acest fel de mâncare la sigur le va plăcea celor ce adoră legumele de orice tip. 
Între timp am pregătit carnea. Peste pulpele de pui am adăugat sare și piper. Într-o tigaie am pus un pic de ulei, iar când acesta s-a încins, am adăugat copănele de pui. Le-am prăjit câteva minute pe o parte și pe alta. 
Ulterior am adăugat peste pulpe sosul Bechamel. Zic ”adăugat”, pentru că eu cumpăr acest sos gata preparat. În cazul în care la voi în magazine nu îl găsiți, puteți să-l pregătiți acasă. Pe internet găsiți fără probleme rețeta acestui sos. 
Am lăsat pulpele sub capac în jur de 30-40 de minute, la foc mic și mâncarea a fost gata. 
În cazul în care vreți să vă delectați cu ceva dulce în aceste zile, atunci vă recomand să alegeți fructele. Sunt pline de vitamine, se digeră ușor și nu vă adaugă calorii. 
Seara, după cină puteți înlocui băuturile carbogazoase, sucurile și ceaiul negru cu o băutură caldă din ghimbir, lămâie și miere. 
Curățați ghimbirul și tăiați-l în felii subțiri. Stoarceți sucul din jumătate de lămâie. Cealaltă jumătate o puteți tăia felii. Puneți ingredientele într-un recipient rezistent și turnați peste ele apă fierbinte. Lăsați câteva minute și adăugați un pic de miere. Amestecați bine toate ingredientele. Băutura este gata de a fi consumată. 
Dar în cazul în care aceste rețete vă par neinteresante, dificile, sau banale, atunci cea mai bună soluție după sărbători rămâne a fi o zeamă bună de casă, alături de un pahar cu izvar :) 
 
Sănătate și pe curând!


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cafeaua din Portugalia

Pește, fructe de mare și alte vietăți comestibile din Portugalia

Deserturi portugheze