Am plecat la cimitir

Nu vă panicați. Totul e ok. La cimitirul din Portimao am ajuns dintr-o simplă curiozitate. De ceva vreme copilul a început să mă întrebe despre moarte, cimitir, unde ajung oamenii când decedează. El era tare interesat cum arată un cimitir. Așa că am decis să vizităm acest loc, pe care multă lumă îl crede sinistru. 
Cimitirul din Portimao arată ceva mai diferit decât locurile de veci din Moldova. Mormintele care sunt mai noi, arată destul de modest. O placă de beton, o cruce, o inscripție și câteva flori artificiale. 
 
 
 
Tot aici există locuri amenajate pentru cei incinerați. 

Cel mai mult m-a atras partea veche a cimitirului. Aici am văzut mai multe cavouri, destul de mari și cu o arhitectură aparte. 
 
 
 
 
Unele arată un pic sinistru, altele te fac să te oprești și să privești fiecare detaliu arhitectural. 
 
În cazul în care credeți că la cimitir nu aveți ce vedea și afla interesant, atunci vă greșiți. Eu spre exemplu am avut ocazia să văd cavouri, adevărate opere de artă, ce datează din anii 1800. 
 
Tot aici am văzut mormântul modest al fostului președinte al Portugaliei, Manuel Teixeira Gomes. Acesta era originar din orașul Portimao. El a decedat la 81 de ani în Algeria, în 1941. Iar aproape 10 ani mai târziu, rămășițele lui au fost aduse în Portimao. 
Am observat aici și cavouri noi, realizate într-un stil mai modern și mai puțin somptuos. 
 
 
Uite la așa excursii bizare eu mai ajung. Voi ce curios ați mai văzut în ultimul timp? 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cafeaua din Portugalia

Pește, fructe de mare și alte vietăți comestibile din Portugalia

Deserturi portugheze