Halloween-ul meu

De ceva timp discuțiile în ceea ce privește sărbătoarea de ”Halloween” s-au întețit. Această sărbătoare de origine celtică, care a fost preluată de mai multe popoare din lumea occidentală, a împărțit oamenii în grupuri, cei ce marchează această zi și cei ce o resping cu desăvârșire. 
Recunosc, când mă aflam în Moldova, ziua de 31 octombrie era o zi obișnuită și nu o marcam deloc. Dar, deja de doi ani, de când sunt în Portugalia,  sărbătoresc ”Halloween-ul”, dar într-un mod diferit.
Eu nu percep această zi ca ceva păgîn. Iar toate deghizările le fac strict pentru distracție. Plus la aceasta, nu aleg costume groaznice pentru copil. De regulă, optez pentru personajele preferate ale fiului, sau nu îl deghizez deloc, cum a fost spre exemplu în acest an.
Iar cea mai importantă și distractivă parte a sărbătorii, este căutarea bomboanelor. Noi nu mergem din casă în casă pentru a câștiga dulciuri. Apartamentul devine un adevărat labirint pentru găsirea bomboanelor. 
Cu o zi înainte de ”Halloween” am pregătit un adevărat quiz (test cu diverse întrebări). Copilul a fost extrem de entuziasmat de acest joc. A tot alergat prin toată casa căutând întrebări. Eu am ales subiecte cât mai diferite și cât mai interesante.  
După fiecare răspuns corect, am pregătit o altă etapă veselă de găsire a bomboanelor. În lucru au fost implicate jucăriile, cărțile și bibelourile din casă. Câteva ore de pregătiri, vreo oră de joacă, o casă întoarsă cu picioarele în sus, dar atâta veselie, dispoziție bună, dezvoltare a diferitor aptitudini, însușire a noi informații, multe dulciuri și cel mai important, petrecerea timpului cu cei dragi.  

Uite așa a fost ”Halloween-ul” meu. Extrem de vesel, informativ, dulce și tare, tare pozitiv. E chiar foarte distractiv să vă jucați cu copiii. Creați, testați, visați, inventați și realizați. Chiar vă sugerez să încercați. Și nu doar ocazional, dar cât mai des posibil. 


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cafeaua din Portugalia

Pește, fructe de mare și alte vietăți comestibile din Portugalia

Deserturi portugheze