Sezonul melcilor

Din start vreau să-mi cer scuze de la cei, care detestă moluștele, dar și de la cei ce preferă să vadă melcii la iarbă verde, decât într-o farfurie. 
Personal am gustat pentru prima dată melci în urmă cu doi ani, când am ajuns în Portugalia. Și pot să zic, că mi-au plăcut foarte mult. 
În Portugalia aceste moluște sunt extrem de populare. Vara este perioada perfectă pentru a savura o farfurie de melci, în calitate de aperitiv. De regulă aceștia se servesc cu pâine prăjită (torrada) și cu o bere rece. 
În mare parte, melcii serviți în Portugalia sunt de mici dimensiuni și sunt preparați cu tot cu cochilie.  Aceștia se numesc caracois. Pentru a putea savura gustul acestor moluște, veți avea nevoie de o scobitoare cu care veți scoate melcul din cochilie. 
Din câte am aflat, melcii sunt lăsați să stea trei zile fără să consume nimic pentru a se elibera de toxine, fiind spălați de mai multe ori pe zi. Ulterior sunt fierți aromatizați cu unt, oregano, ulei de măsline și usturoi. Iar sosul este perfect pentru a înmuia pâinea prăjită. Drept dovadă, este fiul meu, care nu mănâncă melci, în schimb mereu savurează cu plăcere acest sos, în care s-au fiert moluștele. 
Carnea melcilor are puține calorii, dar destul de multe proteine. Specialiștii susțin că, aceste moluște au proprietăți medicamentoase. Ajută la prevenirea și chiar tratarea unor maladii. 
În această perioadă, în Portugalia melcii pot fi găsiți în magazine, piețe, restaurante. Unii preferă să prepare moluștele acasă, alții aleg localurile din oraș. Prepararea lor necesită ceva timp, de aceea mulți optează să consume melcii în restaurant, bar sau la vreo terasă. 
 
 
Evident că, în Portugalia puteți încerca și melci de dimensiuni mai mari. Dar aceștia nu sunt la fel de populari ca aceștia mici. Moluștele mai mari  sunt vândute de regulă gata pregătite în supermarket-uri, fie în unele restaurante. În acest caz, prepararea produsului este ceva mai diferită. Melcii la fel sunt lăsați câteva zile pentru a se elibera de toxine. Apoi opăriți cu apă și oțet și fierți pentru a fi scoși din cochilie. Carnea extrasă se spală și se curăță prin eliminarea intestinelor. Din carne se prepară o pastă cu unt, usturoi, mărar sau pătrunjel. Cochiliile goale se sterilizează prin fierbere, după care acestea sunt umplute cu pasta de carne. După care, acestea sunt puse într-o tavă la cuptor pentru aproape 30 de minute. Se mănâncă fierbinți cu sosuri. Sinceră să fiu, acești melci mi-au plăcut mai puțin decât mini moluștele. 
Și la final așa un sfat! În cazul în care doriți să mâncați melci gustoși, urmăriți ce localuri preferă băștinașii. Dacă la vreo terasă sau restaurant vedeți multă lume ce savurează cu poftă melcii, fiți siguri că, face să intrați în local și să comandați o porție de moluște. Așa am procedat eu și nu am dat greș. Melcii au fost delicioși. Totodată, dacă m-ați întreba ce gust au aceștia, cred că, nu aș putea să vă explic exact cu ce s-ar asemăna. Dacă sunteți curioși și curajoși, vă recomand să încercați această specialitate culinară. Atunci veți ști sigur dacă detestați sau adorați melcii. 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cafeaua din Portugalia

Pește, fructe de mare și alte vietăți comestibile din Portugalia

Deserturi portugheze