Street Food în Portugalia

În aceste zile am avut ocazia să vizitez cea de-a 5-a ediție a unui popular eveniment din Portimao, ”Lota Cool Market”. Zeci de rulote fast-food au oferit localnicilor și turiștilor mâncare stradală.
Camionetele mobile cu mâncare arătau atât de bine, că nu puteai să treci pe lângă ele fără să cumperi ceva. Fiecare și-a putut alege ceva pe plac. Spre exemplu, fiul meu și-a ales un hot-dog, de la ”SalxiBox”. Rulota arată ca renumitul tramvai turistic cu numărul 28 din Lisabona. 

Sora mea, Ana și-a ales un toast portughez delicios de la food truck ”Toasts A Portuguesa”

Eu am optat pentru ceva dulce și deloc portughez, și anume cozonac secuiesc :) Da, da, da, este vorba despre ”Kurtos Kalacs, born in Transylvania”. Sinceră să fiu, până acum nu am gustat acest cozonac și mi-a plăcut mult. 



Soțul meu, Maxim preferă bucatele din carne, multă carne. De aceea, el a decis să-și ia un hamburger cu sos picant. Rulota cu o denumire haioasă ”Trinkaki”, nu l-a speriat :)




Am gustat și din cocktailuri ”Caipirinha”. Caipirinha este de fapt un cocktail din Brazilia, care se prepară din cachaca - o băutură alcoolică tare de 39-40 de grade. În lume mai este numită și rom brazilian. În cocktail se mai adaugă limetă (lămâie verde), zahăr din trestie și gheață. Răcoritor și foarte puternic. 

Din băuturile tradițional portugheze, cei veniți la eveniment au putut alege lichior din medronho, preparat pe baza fructelor arborelui de căpșuni. Pentru ca să nu fie cu un gust atât de pronunțat de aclool, producătorii de băutură l-au combinat cu miere, fructe de pădure și fructul pasiunii. 




Printre bucatele de tip fast-food propuse erau și hamburgeri cu ton, și o multitudine de clătite cu diverse umpluturi, și înghețată artizanală, și renumitele bifanas (sandwich portughez cu multă carne și mult sos). 

Pentru cei mici a fost pregătit și un spațiu de joacă, iar cei mari pe lângă mâncare și băuturi, puteau să-și cumpere și produse făcute hand made: bijuterii, haine, genți, bibelouri din lemn, produse cosmetice și multe altele. 






Am plecat spre casă seara târziu, obosiți dar mulțumiți.




Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cafeaua din Portugalia

Pește, fructe de mare și alte vietăți comestibile din Portugalia

Deserturi portugheze