Noi și rețelele de socializare

 
Ați văzut filmul documentar ”The Social Dilemma”? Dacă nu, vă recomand. 
Pelicula, realizată de Netflix prezintă partea mai puțin cunoscută a rețelelor de socializare.
Sunt analizate modul în care diferite rețele sociale pot influența viața și monitoriza activitatea noastră zi de zi, datorită acțiunilor pe de net.
The Social Dilemma vine cu mărturiile unor specialiști, care au lucrat la diferite companii tehnologice mari, care acum atrag atenția asupra direcției greșite spre care se îndreaptă aceste rețele.
Comentariile și reacțiile la acest documentar au fost diferite.
Mie mi-a plăcut filmul. Multe informații prezentate le știam, altele m-au cam pus pe gânduri. Eu personal nu sunt împotriva rețelelor de socializare, eu văd în acestea și partea pozitivă, și partea negativă. Recunosc, ele au devenit o parte a vieții noastre și ne ”fură” tare mult din timp. Am observat de ceva vreme și o serie de imagini, secvențe video neadecvate, care doar dezbină societatea. O mulțime de informații false, distribuite la greu.
Unii au devenit dependenți de rețele, de aprecieri și de comentarii. Lumea este mințită prin rețele, influențată, împărțită. O mulțime de teme de discuții creează adevărate ”războaie” pe diferite grupuri.
Totuși, există și partea pozitivă. Datorită rețelelor de socializare pot vedea oamenii dragi, aflați departe de mine. Mă bucur pentru succesele lor și încerc să-i susțin virtual, atunci când au vreo problemă, sau trec prin momente mai dificile. Prin rețele cunosc oameni noi, comunic la teme interesante etc. La fel, aici pot afla informații utile, sfaturi, recomandări pe potrivă.
Datorită rețelelor de socializare abordez diverse teme, scriu despre viața mea din Portugalia și experința de aici. Distribui articolele de pe blogul meu personal. Astfel, că și eu într-o oarecare măsură lupt pentru atenția publicului. De aceea, cred că rețelele sociale își au rostul lor, dar evident, trebuie utilizate cu cap și dozat.
Mereu am fost de părerea, că nici o rețea de socializare nu-ți va înlocui o discuție reală, de suflet cu prietenii.
Orice articol publicat, trebuie verificat din câteva surse. Tare multe fake-uri în ultimul timp.
Pe lângă informațiile de pe net, nu uitați niciodată de cărți.
Dacă vreți să distribuiți vreo imagine, video, articol pe internet, analizați atent ce anume doriți să transmiteți prin această postare.
Chiar sunt curioasă să aflu atitudinea voastră față de rețele de socializare? Care sunt avantajele și dezavantajele rețelelor? Cât timp petreceți navigând pe net? Copiii voștri au rețele de socializare? Care ar fi vârsta potrivită pentru a crea un cont pe rețea socială? Ce credeți că ar trebui schimbat în acest domeniu? 

P.S. Partea amuzantă la toată treaba asta este, că trailer-ul filmului este pe Youtube și eu distribui articolul pe rețele de socializare :)

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cafeaua din Portugalia

Pește, fructe de mare și alte vietăți comestibile din Portugalia

Deserturi portugheze