Înghețata din Portugalia

De mică ador înghețata. Pentru mine, este cel mai bun desert. Îmi amintesc foarte bine timpurile, când fiind copil mergeam cu părinții la diverse cafenele (”Lainer”, ”Pinguin”, ”Prichindel”, ”Ludmila” etc)  pentru a mânca înghețată.
De aceea, odată ajunsă în Portugalia, eram curioasă să gust și înghețata de aici. Evident, în magazine se găsește o varietate destul de mare de înghețată, atât importată, cât și locală. Și pot să zic că, din tot ce am testat, majoritatea mi-a plăcut. 
 
 
Totodată, dacă veți merge să mâncați înghețată în localurile din oraș, le fel vă asigur că veți rămâne încântați. Spre exemplu, chiar în centrul Portimao sunt câteva cafenele (Nosolo Italia”, ”Casa Inglesa”) care oferă o varietate mare de înghețată, cu cele mai ordinare și mai puțin ordinare gusturi. 
Unul din cele mai populare locuri, care adună o mulțime de turiști este totuși ”Pavilhao de Gelados N1”
 
În fiecare seară aici sunt rânduri interminabile după înghețată. 
Înghețata este pregătită în aparat automat. Iar clienții pot alege fie înghețată la cornet, fie în recipient. Sortimentul este destul de variat: căpșună, vanilie, fistic, ciocolată, iaurt, frișcă, etc. 
 
 
Deocamdată pentru mine, aceasta este cea mai bună înghețată din oraș. Prețul unei înghețate la cornet este de 1.60 - 1.80 euro. 
La fel puteți încerca și înghețata ce se vinde în cel mai mare centru comercial din Portimao, ”Aqua Portimao”. Acum, în perioada estivală, practic la fiecare etaj veți găsi tarabe cu acest minunat desert al verii. Cei de la compania ”Nestle” propun cumpărătorilor atât înghețată la cornet, cât și înghețată în ambalaj. Eu recomand să încercați înghețata în ambalaj. În opinia mea, aceasta e mult mai bună.  
Am rămas încântată și de înghețata în rulouri, de la marca ”Hey Mate”. Aceasta este făcută pe loc și poate fi personalizată după preferințele fiecăruia. Pentru aceasta, producătorii folosesc o bază specială, de regulă din lapte și frișcă naturală. Ulterior la dispoziție sunt puse diverse ingrediente, toppinguri etc. (Nutella, Oreo, Kinder Bueno/diverse fructe, ciocolată, caramelă etc). Înghețata este preparată pe loc, pe o tablă ce congelează imediat produsul. După care, ”creatorul” desertului formează rulourile care sunt aranjate într-un recipient. Tare și tare bun. Doar că această înghețată, ca de altfel și cea propusă de marca ”Nestle”, costă mai mult, de la 2-3 euro în sus. 
 
 
 
Și în localurile de tip fast-food din Portimao veți găsi înghețată bună de tot, cu diverse ingrediente, și siropuri. De aceea, puteți încerca fără ezitare acest desert rece. 
 
Iar în cazul în care totuși sunteți nostalgici după gustul înghețatei din copilăria voastră, în magazinul rusesc din Portimao mereu găsiți ”Plombir””Eskimo”, etc. 
 
Cam atât am avut de scris despre desertul meu preferat. Între timp mi-am făcut poftă de înghețată, așa că am plecat să adaug calorii. Toate bune. 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cafeaua din Portugalia

Pește, fructe de mare și alte vietăți comestibile din Portugalia

Deserturi portugheze